5


Translate

16 Δεκ 2019

Μερικές φορές, το Σύμπαν μας αναγκάζει να ακούσουμε

Ο φίλος μου ο Ντέιβιντ είχε περάσει τα 30 όταν το Σύμπαν τον ανάγκασε να σταματήσει και να ακούσει. Ήταν αρχισυντάκτης σ’ ένα μεγάλο οικονομικό περιοδικό και είχε μια πολυάσχολη ζωή. Τόσο πολυάσχολη, ώστε δεν προλάβαινε να αναρωτηθεί αν όντως ζούσε όπως πραγματικά ήθελε. Καθόταν στο γραφείο του
στο τέλος της μέρας, όταν ένιωσε μια πίεση στο στήθος του, που σύντομα έγινε βουνό ολόκληρο.
Στα Επείγοντα του νοσοκομείου, καλωδιωμένος σε διάφορες συσκευές, συλλογίστηκε τη ζωή του. Ήρεμος πλέον, χωρίς περισπασμούς, αναρωτήθηκε αν ακολουθούσε στ’ αλήθεια την καρδιά του. Έπειτα άρχισε να παζαρεύει με το Σύμπαν. Σκέφτηκε μια απλή ερώτηση: Έτσι και επιβιώσω απόψε, τι πρέπει να αλλάξω; Ζήτησε χαρτί και μολύβι από μια νοσοκόμα, χωρίς να ξέρει τι τον περίμενε το επόμενο εικοσιτετράωρο. Με ηρεμία και διαύγεια, έγραψε πέντε πράγματα:
– Να διασκεδάζω περισσότερο
– Να υιοθετήσω ένα παιδί
– Να ανταποδίδω
– Να περνάω περισσότερο χρόνο με την οικογένεια
– Να φτιάξω ένα ίδρυμα
«Καθώς ήμουν ξαπλωμένος εκείνο το βράδυ, πέρασε μπροστά από τα μάτια μου η ζωή μου. Δεν πίστευα πως ήταν όλη λάθος, ήξερα ωστόσο ότι σε κάποια σημαντικά θέματα δεν άκουγα την καρδιά μου». Ο Ντέιβιντ δεν πέθανε εκείνη τη νύχτα στο νοσοκομείο. Μερικές εβδομάδες αργότερα, μου τηλεφώνησε και μου είπε: «Τα καλά νέα είναι πως δεν πέθανα· τα κακά νέα είναι πως είμαι ζωντανός κι έχω τη λίστα!».
Το Σύμπαν τον ακινητοποίησε για να συλλογιστεί και τον ανάγκασε να ακούσει. Τώρα έπρεπε να βρει το θάρρος να δράσει. Τι έγιναν αυτά τα πέντε πράγματα που είχε γράψει σ’ εκείνο το χαρτί; Συνειδητοποίησε ότι δούλευε πάρα πολύ και χρειαζόταν περισσότερο χρόνο για να διασκεδάζει. Συνειδητοποίησε πως το όνειρό του να άνθρωποι λένε διαρκώς πως κάποια μέρα θα ακολουθήσουν την καρδιά τους, θα γίνουν αυτό που θέλουν να είναι στον κόσμο.
Αν υπάρχει κάτι που χρειάζεται να κάνετε, κάντε το. Αν ακολουθήσετε την καρδιά σας και παραμείνετε αληθινοί με τον εαυτό σας, όλα θα πάνε καλά». Αυτό είναι το πρώτο μυστικό: Να είστε αληθινοί με τον εαυτό σας. Κάθε εβδομάδα να σκέφτεστε τις εξής τέσσερις ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να βιώσετε αυτό το μυστικό:
– Αυτή η εβδομάδα ή η μέρα ήταν όπως την ήθελα; Τι θα μπορούσε να κάνει την αυριανή μέρα, ή την επόμενη εβδομάδα, πιο αληθινή;
– Ήμουν ο άνθρωπος που ήθελα αυτή την εβδομάδα; Με ποιο τρόπο θα μοιάζω περισσότερο με τον άνθρωπο που θέλω να γίνω αύριο, ή την επόμενη εβδομάδα;
–  Αυτή τη στιγμή ακολουθώ την καρδιά μου; Τι θα σήμαινε για εμένα να ακολουθήσω πραγματικά την καρδιά μου αυτή τη στιγμή;
– Πώς θέλω να βιώσω καλύτερα αυτό το μυστικό την επόμενη εβδομάδα;
Απόσπασμα από το βιβλίο του John Izzo “Τα 5 Μυστικά που πρέπει να ανακαλύψεις πριν πεθάνεις” που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα
ηγη enallaktikidrasi.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου