5


Translate

29 Μαρ 2021

Μητρόπολη 2036

'Ο πρώτος εχθρός που πρέπει να πολεμήσουμε είναι μέσα μας.Συχνά είναι και ο μόνος...'
 Christine Orban
 
Οι δρόμοι της πόλης είναι γεμάτοι απο κόσμο.Παντού συναντάς ανθρώπους με νευρικότητα να πηγαίνουν πρός διαφορετικές κατευθύνσεις.Είχα ακούσει να λένε πως κάποτε αυτή ήταν μια όμορφη πόλη αλλά μόνο μια ζωηρή φαντασία μπορεί να την κάνει να μοιάζει
αν όχι ωραία,τουλάχιστον υποφερτή.Τα πράγματα εδώ δεν είναι καλά.Ακούω τον παππού μου να λέει πως το κακό ξεκίνησε το 1970-1980,όπου γκρεμίστηκε και μπαζώθηκε κάθε όμορφο σημείο.Στη συνέχεια οι παλιοί κάτοικοι άρχισαν να αντικαθιστώνται απο  ανθρώπους απο άλλες χώρες.Στη συνέχεια ήρθε η κρίση του 2010 αν θυμάμαι καλά και στη συνέχεια η φτώχεια.Κάπως ζούσαμε μέχρι το 2020 όπου ήρθε ο πόλεμος,η ήττα,η εξέγερση των νέων κατοίκων του κέντρου,η λεγόμενη αστική σύγκρουση ο πόλεμος δηλαδή που κράτησε ένα χρόνο και μετέβαλε το ήδη υπάρχων πολεοδομικό τερατούργημα σε σωρούς απο ερείπια.Στη συνέχεια ήρθε το 2022,η χρονιά δηλαδή που γεννήθηκα εγώ που σας μιλάω.
Με λένε Ηρακλή και είμαι 14 χρονών.

Ζώ σε μια περιοχή που προορίζεται για τους γηγενείς κατοίκους της πόλης αυτής.Μετά την εξέγερση των κατοίκων που ήρθαν απο το εξωτερικό και τις μάχες που ακολούθησαν,οι δυνάμεις που έστειλε η Ευρώπη να επιβάλουν την τάξη,χώρισαν την πόλη σε τομείς.Στα προάστια και στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης,ζούμε εμείς οι παλιοί κάτοικοι.Τις περιοχές που βρίσκονται εκεί που ήταν το ιστορικό κέντρο,τις έχουν πάρει οι νέοι κάτοικοι.Απαγορεύεται ρητά να περάσει κανείς απο την μια πρός την άλλη περιοχή,χωρίς σοβαρό λόγο,δηλαδή χωρίς χαρτιά.Μια μικρή ζώνη είναι ανοιχτή και για τους δύο και βρίσκεται στο τουριστικό σημείο της πόλης,γύρω απο την Ακρόπολη.Εκεί μπορούν να ζούν,να εργάζονται και να περιφέρονται όλοι οι κάτοικοι και οι παλιοί και οι νέοι.Ασφάλεια στην περιοχή αυτή υπάρχει καθώς οι δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας και οι τοπική αστυνομία της μητρόπολης επαγρυπνούν.Στις περιοχές εκτός της ζώνης αυτής δεν υπάρχει και τόσοι ασφάλεια.
Ο πατέρας μου ο Μάνος πηγαίνει καθημερινά στη ζώνη για να δουλέψει.Ο μισθός δεν είναι ικανοποιητικός αλλά τουλάχιστον είναι αρκετός για να ζήσουμε ως οικογένεια αυτός,η μάνα εγώ και η αδερφή μου.Δεν μιλάει πολύ.Σε κάποιες περιστάσεις μας δείχνει πως νοιάζεται και πως μας αγαπάει αλλά φαίνεται να ζεί σε έναν δικό του κόσμο.Δεν πέρασε λίγα.Όταν ηταν νέος σπούδαζε και ήταν ένας πολλά υποσχόμενος επιστήμονας.Το αντικείμενο του δεν το θυμάμαι καλά,είχε να κάνει με τις διεθνείς σχέσεις και ιδιαίτερα με την περιοχή των Βαλκανίων.Όταν ξέσπασε η κρίση ήταν κοντά να πάρει το πτυχίο του.Όταν το πήρε συνειδητοποίησε πως δεν θα έβρισκε ποτέ δουλειά πάνω στο αντικείμενο του.Δεν πτοήθηκε.Με το που πήε το πτυχίο του τον καλέσαν να πάει να καταταγεί στο στρατό.Παλιά έτσι ήταν.Όλοι οι άντρες υπηρετούσαν στο στρατό της χώρας για μερικούς μήνες.
Με το που τελείωσε άρχισε να ψάχνει για δουλειά.Στην αρχή δεν έβρισκε τίποτα.
Δεν πτοήθηκε.Τελικά κατάφερε και βρήκε δουλειά στον τουριστικό κλάδο.Σε γενικές γραμμές τα είχε καταφέρει καλά.Κάπου εκεί είχε γνωρίσει και την μητέρα μου.Με όλες τις δυσκολίες ζούσαν σχετικά καλά,μέχρι που ήρθε ο πόλεμος του 2019.Οι γείτονες της παλιάς μας χώρας θέλανε απο καιρό να μας πάρουν εδάφη που κάτω απο το έδαφος είχαν πολύ σπάνιους πόρους.Στην αρχή οι πιο ισχυροί απο ανατολικά μας επιτέθηκαν αιφνιδιαστικά απο άερα,γή και θάλασσα.Ο πατέρας μου ο Μάνος ηταν απο τους πρώτους που έσπευσαν να καταταγούν.Αν και η οικονομική κατάσταση της χώρας μας ήταν άσχημη,το ίδιο και η κατάσταση στης ένοπλες δυνάμεις μας,σε γενικές γραμμές κρατήσαν με σχετική επιτυχία άμυνα απέναντι στην αιφνιδιαστική αυτή επίθεση.Με εξαίρεση κάποια νησιά,πολλά απο τα οποία δεν κατοικούσαν εκεί άνθρωποι,τα υπόλοιπα εδάφη τα υπερασπίζονταν οι γεναίοι μας μαχητές.Όλα έδειχναν πως θα επέμβουν οι Ευρωπαίοι και οι σύμμαχοι μας να σταματήσει αυτό το κακό.Αυτοί πράγματι σχεδίαζαν να επέμβουν αλλά ζητούσαν απο την κυβέρνηση μας,όλο τον φυσικό πλούτο της χώρας.Η κυβέρνηση αν και γνώριζε τις δυσκολίες δεν μπορούσε να τον δώσει,καθώς ήταν απαραίτητος για την ανοικοδόμηση της χώρας.Έτσι λοιπόν αντί να μας βοηθήσουν,τα βρήκαν με τους εισβολείς,υπονόμευσαν ηλεκτρονικά τα συστήματα και την αεροπορία μας,έδωσαν με δορυφόρους τους τις θέσεις των δυνάμεων μας και έτσι τελικά ηττηθήκαμε.Λίγο πρίν η κυβέρνηση μας συνθηκολογήσει,μια άλλη χώρα στα βόρεια σύνορα μας επιτέθηκε και αυτή εναντίον μας.Στρατός να τους αποκρούσει δεν υπήρχε,καθώς το σύνολο των δυνάμεων μας βρισκότανε ανατολικά.Με την επίθεση τους αυτή η κυβέρνηση,έπεσε και ανέλαβε μια κυβέρνηση απευθείας διορισμένη απο την Ε.Ε.Ο πατέρας μου δεν μιλάει πολύ για εκείνο τον πόλεμο.Σπάνια όταν  μιλάει με φίλους και παλιούς συμπολεμιστές του,τον ακούω να φωνάζει:

'ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΑΘΛΙΑ ΣΙΧΑΜΑΤΑ!!!!ΓΑΜΗΜΕΝΟΙ ΚΩΛΟΕΥΡΩΠΑΙΟΙ!!!!!ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!!!!!'

Ο πατέρας μου δεν έχει χωνέψει ούτε το τέλος του πολέμου και φυσικά ούτε και την ήττα.Δεν είναι λίγες οι φορές που στις ανεπίσημες συναντήσεις που μαζεύονται οι βετεράνοι του πολέμου αλλά και της αστικής σύγκρουσης,φοράει περήφανος την στολή και το παράσημο που κέρδισε στον πόλεμο.
Για τον λόγο αυτό οι δυνάμεις ασφαλείας δεν τον πολυσυμπαθούν.Τον έχουν καταχωρημένο ως ακραίο στοιχείο.Πολλές φορές τον καλούν στο τμήμα να δώσει κατάθεση.Μετά τον πόλεμο και την αστική σύγκρουση πολλά πράγματα αλλάξανε.Οτι απέμεινε απο την παλιά μας πατρίδα χωρίστηκε σε διαφορετικούς οικονομικούς τομείς.Η χώρα μας ονομάστηκε συνομοσπονδία και αποκεντρώθηκε.
Σε κάθε τομέα υπάρχει μια ξεχωριστή αυτόνομη κυβέρνηση.Το ίδιο συμβαίνει και με την παλια πρωτεύουσα που πλέον ονομάζεται ανεπίσημα,ίσως και ειρωνικά μητρόπολη.
Στο σχολείο μας μαθαίνουν πως αιτία για τις συμφορές που βρήκαν την γενιά των πατεράδων μας,είναι ο εθνικισμός και ο φασισμός που διακατείχε τις γενιές αυτές.Αν είχαν αποδεχτεί πως τα σύνορα δεν είναι κάτι αδιάβλητο και πως έπρεπε να ζούν στη χώρα αυτή εκτός απο εμάς και άλλοι πληθυσμοί απο πολύ μακρυά τίποτα δεν θα είχε συμβεί.Μας λένε πως πλέον δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα.Μετά την αποχώρηση απο την Ε.Ε μερικών χωρών,αυτές που παρέμειναν στον σκληρό πυρήνα αποφασίστηκε να μετατρέψουν την ένωση σε ομοσπονδία.Έτσι το 2024 η Ε.Ε μετονομάστηκε και μεταλλάχθηκε σε Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία.Η παλαιά μας χώρας αν και ιδρυτικό μέλος είναι μια συνιστώσα χωρίς ιδιαίτερη αξία.Οι δυνάμεις της Ε.Ο άλλωστε κάνουν πλέον κουμάντο.Στρατό,Αεροπορία,Ναυτικό δεν έχουμε παρά μόνο κάτι αντίστοιχο του λιμενικού και της αστυνομίας.Σκέφτομαι όταν μεγαλώσω να μπώ στις δυνάμεις ασφαλείας ώστε να εξασφαλίσω οτι δεν θα έρχονται να παίρνουν τον πατέρα μου αναίτια στο τμήμα.Μάλιστα σκέφτομαι να του τα ανακοινώσω:

-ΤΙ Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΓΕΡΜΑΝΟΤΣΟΛΙΑΣ;ΔΕΝ ΣΕ ΣΚΟΤΩΝΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ;
-Μα πατέρα είναι καλά τα λεφτά και θα είμαι εξασφαλισμένος.Θα φοράω στολή όπως σου αρέσει να φοράς και εσύ,όταν μαζί με τους φίλους σου πηγαίνετε στις επετείους απο τον πόλεμο.
-Η στολή που φοράω εγώ είναι τιμημένη.Ανήκει σε μια χώρα που δεν υπάρχει πια.Στην χώρα μου.Την χώρα που έπρεπε να κληροδοτήσω και σε εσένα αλλά κάποιοι είχαν άλλα σχέδια.
-Μα στο σχολείο μας λένε πως πατρίδα μας είναι η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία.Η παλαιά χώρα είναι απλά ο τόπος καταγωγής μας.
-ΤΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΗΡΑΚΛΗ;ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΣΑΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ;ΘΑ ΠΑΩ ΑΥΡΙΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΩ ΕΝΑ ΧΕΡΑΚΙ.

Το είπε και το έκανε.Όχι την επόμενη μέρα,μα μια απο εκείνες τις μέρες ήρθε στο σχολείο,δήθεν να ρωτήσει για την πρόοδο μου αλλά στην ουσία να μάθει τι λογής άνθρωποι έλεγαν αυτά τα πράγματα.
Μίλησε και με την καθηγήτρια δημοκρατικής και διαπολιτισμικής αγωγής.Δεν άργησε να καταλάβει την πηγή των όσων άκουγε απο εμένα.

-Ο κύριος Κελτεμλίδης;Πόσο χαίρομαι που σας γνωρίζω.Ο Ηρακλής μου έχει μιλήσει για εσάς και περίμενα να σας γνωρίζω πως και πως απο κοντά.Αληθεύει πως ήσασταν στον πόλεμο;
-Ήμουν όπως ήταν και όλοι οι υγιείς και πραγματικοί πατριώτες.
-Ναί τόσοι άνθρωποι έφυγαν τσάμπα και βερεσέ.Πεθάναν για τις αρρωστημένες φαντασιώσεις μερικών διεστραμένων εθνικιστών.
-Πολεμήσαμε για την υπεράσπιση της Πατρίδας και του Έθνους.Πολεμήσαμε για ιδέες και για κανένα σίχαμα που το έπαιζε εθνικιστής.
-Κύριε Κελτεμλίδη θέλετε να μου πείτε πως εσείς είστε πραγματικός εθνικιστής;
-Για εσάς τι είναι εθνικιστής;Μπορείτε να μου περιγράψετε τον όρο αυτό με δικά σας λόγια όπως τον καταλαβαίνετε;
-Ναί.Να......εθνικιστής είναι κάποιος που είναι ρατσιστής,είναι θαυμαστής του Χίτλερ και του Μουσολίνι.Είναι γυμνασμένος και έχει τατουάζ με σβάστικες και αρχαιοελληνικές ρίσεις.Συνήθιζε παλιά που υπήρχε κρατική ανοχή να επιτίθετε σε στέκια μεταναστών να ξυλοκοπεί και να δολοφονεί.
Γενικά θεωρώ πως εθνικιστής είναι ένας συμπλεγματικός άνθρωπος που όλη του την οργή και τον θυμό θέλει να την βγάλει στους αδύναμους και στις μειονότητες.
-Μάλιστα.Με την σειρά μου και εγώ θα απαντήσω τώρα σε αυτό που με ρωτήσατε.Δεν είμαι ρατσιστής.Απόδειξη αυτού είναι το γεγονός πως η γυναίκα μου δεν είναι Ελληνίδα.Δεν θαυμάζω ούτε τον Χίτλερ και ούτε τον Μουσολίνι γιατί πάνω απο όλα και οι δύο τους κάνανε κακό στην πατρίδα μου.Όσον αφορά για το πόσο γυμνασμένος είμαι το βλέπετε απέναντι σας.Άμα θέλετε βγάζω και την μπλούζα μου να δείτε πως δεν υπάρχει κανένα σύμβολο,ούτε καν η παλιά σημαία που κάποτε πολέμησα για αυτήν.Επίσης ποτέ μου δεν πείραξα κανένα μετανάστη η λαθρομετανάστη όταν αυτός δεν με πείραξε εμένα η οποιονδήποτε συμπατριώτη μου.Και για να εξηγούμαστε μπορεί να έχω χίλια κακά πάνω μου αλλά συμπλεγματικός δεν είμαι.
-Είστε όμως περήφανος που συμμετείχατε σε εκείνον τον παράλογο πόλεμο;
-Φυσικά και είμαι.Για το μόνο γεγονός που δεν είμαι περήφανος είναι για το γεγονός πως δεν κερδίσαμε.Αλλά για αυτό δεν έφταιγα εγώ.Κάποιοι άλλοι φρόντισαν.
-Κύριε Κελτεμλίδη τι είναι αυτά που λέτε;Αυτές οι απόψεις μας έφεραν εδώ που μας έφεραν.Σε λίγο θα μου πείτε πως ήσασταν και στην αστική σύγκρουση και στα πογκρόμ που έκαναν οι φασίστες.
-Και βέβαια ήμουν.Αλλά δεν κάναμε πογκρόμ.Δεν πειράξαμε κανέναν αθώο.Μόνο όσους συμμορίτες με τα όπλα δολοφονούσαν συμπατριώτες μας.Και όσον αφορά τους φασίστες γιατί με έχει κουράσει όλο αυτό,αυτοί ήταν οι πρώτοι που φάγαμε,γιατί πολύ απλά ενώ το παίζανε Έλληνες κάνανε χρυσές δουλειές με τους συμμορίτες αλλοδαπούς.Και για να εξηγούμαστε,προέρχομαι απο Εαμογενή οικογένεια.Μάθαμε να έχουμε κομμουνιστικές απόψεις αλλά πάντα πάνω απο όλα ήμασταν Έλληνες.
-Δεν μου κάνει εντύπωση κύριε Κελτεμλίδη και το ΕΑΜ εθνικιστές ήταν.Άμα ήταν σωστοί κομμουνιστές δεν θα έπρεπε να στήνουν ενέδρες και να δολοφονούν τους Γερμανούς,τους Ιταλούς και τους Βούλγαρους εργάτες.Οι συνεπείς κομμουνιστές κρατήσαν άλλη στάση τότε.
-Σαν αυτή που κρατάτε εσείς τώρα εε;;Λοιπόν άκου να σου πώ και να το βάλεις καλά στο μυαλό σου.Μπορεί να χάσαμε προσωρινά την χώρα μας,μπορεί να ηττηθήκαμε αλλά δεν είπαμε την τελευταία μας κουβέντα ακόμα.Ούτε εγώ,ούτε οι φίλοι μου και οι συμπολεμιστές μου ήμασταν η είμαστε φασίστες.Θα έρθει η ώρα που το άρρωστο αυτό πράγμα θα φύγει απο την χώρα μας και θα την στήσουμε στα πόδια της ξανά!!!
-Κύριε Κελτεμλίδη προσέχτε τον τόνο σας και τι μου λέτε.Αποδεχτείτε την νέα αυτή κατάσταση και ξεχάστε αυτή την παλιά υστερική φαντασίωση εκείνη την παλιά πατρίδα μου λέτε.Και αν δεν σκέφτεστε τον εαυτό σας,σκεφτείτε τουλάχιστον τον Ηρακλή και την αδερφή του.Μου έχει πεί πως σας έχουν διώξει απο αρκετές δουλειές άδικα.Μήπως αυτό το 'άδικα' έχει να κάνει με δημόσια έκφραση ακροδεξιού λόγου όπως κάνατε σε μένα πρίν απο λίγο;
-Απο την στιγμή που με βαφτίσατε ακροδεξιό δεν έχει σημασία ότι και να σας πώ.Να θυμάστε η νίκη σας αυτή είναι μόνο προσωρινή.Και απο 100 δουλειές να με διώξουν και η οικογένεια μου να μην έχει να φάει εγώ τα ίδια θα λέω.
-Πραγματικά σας λυπάμαι.Αλλά πιο πολύ λυπάμαι τον Ηρακλή που έχει τόσο λαμπρό μέλλον και θα του το χαλάσει το γεγονός πως κουβαλάει το όνομα σας.
-ΡΕ ΔΕΝ ΠΑΣ ΝΑ ΓΑΜΗΘΕΙΣ ΜΩΡΗ ΚΑΡΓΙΟΛΑ;

Κάπως έτσι ο πατέρας μου γύρισε κατακόκκινος απο τα νεύρα στο σπίτι.Όταν μίλησε με την μητέρα για αυτό που έγινε εκείνη άρχισε να κλαίει.

-Μάνο δεν θα το αντέξω να σε διώξουν πάλι απο την δουλειά.Τόσο καιρό καλά δεν ήμασταν;
-Και τι θές να κάνω;Να κατεβάσω τα παντελόνια μου;Να αποδεχτώ οτι μας γάμησαν;Αυτό θές;
-Το μόνο που ζητώ είναι να σκεφτείς εμένα και τα παιδιά μας.Στο διάολο να πάνε όλα τα άλλα.
-Εσύ και τα παιδιά μου είστε το σημαντικότερο πράγμα που έχω.Αλλά πές μου σε τι κοινωνία θα τα αφήσω να ζήσουν.Εγώ θυμάμαι μια άλλη εποχή.Μπορεί να μην ήτανε όλα ρόδινα αλλά ζούσαμε καλά.
-Δυστυχώς αυτά τελειώσανε.Κάτσε μόνος με τις αναμνήσεις σου αλλά σε ικετεύω.Σταμάτα να εκδηλώνεσαι!!!Θυμάσαι τι σου είχε πεί ο διοικητής τότε;
-Τι μου είχε πεί το σκουλίκι αυτό;
-Πως έξυπνος άνθρωπος είναι αυτός πεθαίνει απο βαριά γεράματα σε ένα μαλακό κρεβάτι,έχοντας απο πάνω του όλη του την οικογένεια.Χαζός είναι αυτός που πεθαίνει στο χώμα χωρίς να έχει απο πάνω του κανέναν να τον αποχαιρετήσει.
-Πράγματι έχει δίκιο.Επειδή είμαι έξυπνος άνθρωπος κατά πάσα πιθανότητα θα πεθάνω με αυτό τον τρόπο.Όσον αφορά αυτόν,μάλλον θα πεθάνει εκείνος στο χώμα σαν το σκουλίκι γιατί έτσι του ταιριάζει.
-Μια ζωή εξυπνάδες.

Το βράδυ πέρασε ήρεμα.Την επόμενη μέρα ενώ ετοιμαζόμασταν για το σχολείο χτύπησε δυνατά η πόρτα.Η μάνα μου κοίταγε ανήσυχα σα να ήξερε ποιός και γιατί ήρθε.Ο πατέρας μου ατάραχος πήγε να ανοίξει την πόρτα.
-Καλημέρα!Ο Κύριος Κελτεμλίδης;Θα σας παρακαλούσαμε να έρθετε μαζί μας μέχρι το τμήμα.
-Να έρθω.Αλλά πείτε μου έκανα κάτι;
-Έγινε καταγγελία εναντίον σας οτι εκφράζετε δημόσια μεταξύ άλλων εθνοτήτων και μειονοτήτων.Μάλιστα σας ακούσανε να μιλάτε με υπερηφάνεια για ανθρώπους που σκοτώσατε τότε στην αστική σύγκρουση.Για αυτό τον λόγο θα θέλαμε να μας ακολουθήσετε.
-Μισό λεπτό να πάρω το παλτό μου και να ειδοποιήσω στη δουλειά πως θα αργήσω και έρχομαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου