r

Translate

13 Δεκ 2019

H Marilyn Monroe ήταν πολύ σέξι για το καλό της (Φωτο)

 Περσόνα που εφεύρε η Norma Jean Baker για να επιβιώσει στοιχειώνει, 50 χρόνια μετά, κάθε αντρική φαντασίωση. Άρα μπαίνει δικαιωματικά στο Hall of Femme.
Γυμνές φωτογραφήσεις, μυστικά sex tape, εκτρώσεις, υπνωτικά χάπια, επώνυμοι εραστές και –μάλλον- επώνυμοι δολοφόνοι. Όλα αυτά με φόντο την σχιζοφρένεια που της άφησε
κληρονομιά η μάνα της. Μαζί με μια υπαρξιακή ανασφάλεια που την  ανάγκασε να επανεφεύρει τον εαυτό της ως το σκεύος ηδονής στο οποίος κανείς δεν μπορούσε να αντισταθεί. Όπως οι αδελφοί Kennedy, ο Frank Sinatra, o Dean Martin, ο Robert Mitchum,  ο μαφιόζος Sam Giancana, ακόμη και οι Joan Crawford και Brigitte Bardot.

  Στις 5 Αυγούστου συμπληρώνονται 50 χρόνια από την μέρα που βρέθηκε νεκρή η 36χρονη Marilyn, γυμνή, στην κρεβατοκάμαρα του σπιτιού της στο Brentwood.
Η επίσημη εκδοχή που θέλει τον θάνατο της να οφείλεται σε υπερβολική δόση βαρβιτουρικών, μοιάζει εντελώς ξεφτιλισμένη πλέον.
Με την πιο δημοφιλή (και αληθοφανή) θεωρία συνομωσίας να μιλάει για εμπλοκή του τότε υπουργού δικαιοσύνης Robert Kennedy που δεν του πολυάρεσε το γεγονός ότι η -συναισθηματικά διαταραγμένη- σταρ είχε ταυτόχρονα σχέση με τον ίδιο (στον οποίο τηλεφώνησε την μέρα του θανάτου της), τον Πρόεδρο αδελφό του, έναν από τους capo της ιταλικής μαφίας και ποιος ξέρει ποιον άλλον.

‘Το Χόλιγουντ είναι ένα μέρος που σε πληρώνουν 1.000 δολάρια για ένα φιλί και 50 σεντς για την ψυχή σου΄
Αλλά, αν ρίξεις μια ματιά γύρω σου, θα διαπιστώσεις ότι η επιρροή της είναι ακόμη πανταχού παρούσα. Από ταινίες όπως το φετινό A week with Marilyn με την Michelle Williams, μέχρι την πρόσφατη διαφήμιση της Δούκισσας Νομικού για εταιρία κινητής τηλεφωνίας στην οποία σβήνει κεράκια και εύχεται  χρόνια πολλά.

Όπως έκανε το 1962 η εμφανώς μεθυσμένη Marilyn στον Jfk στο κατάμεστο Madison Square Garden, σε ένα από τα πιο θρυλικά βίντεο της σύγχρονης ιστορίας (που αποτέλεσε και την τελευταία της δημόσια εμφάνιση).

Ουσιαστικά η Marilyn αποτελεί κομμάτι του συλλογικού ασυνείδητου. Και κάθε ωραία ξανθιά γυναίκα αισθάνεται σχεδόν υποχρεωμένη κάποια στιγμή να αποτίσει φόρο τιμής σε εκείνη.


Σε κάποιον που έχει επιδερμική σχέση με τον μύθο της Marilyn, ήταν απλώς μια σέξι χαζή ξανθιά ηθοποιός με μεγάλο στήθος και χαρακτηριστικό περπάτημα, που έπαιξε σε μια σειρά από (κλασικές μεν, ελαφρών βαρών δε) χαζοκωμωδίες του στιλ Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές, Επτά χρόνια φαγούρα, Πώς να παντρευτείτε ένα εκατομμυριούχο και Μερικοί το προτιμούν Καυτό. 

‘Έχω δουλέψει με εκατοντάδες ηθοποιούς. Υπάρχουν μόνο δυο που ξεχωρίζουν. Ο Marlon Brando και η Marilyn Monroe’, Lee Strasberg, ιδρυτής του Actor’s Studio
Για όσους καταφέρουν να δουν πίσω από τις καμπύλες της, ήταν μια άτυχη γυναίκα που ποτέ δεν κατάφερε να ξεπεράσει το σοκ και δέος που προκαλούσε σε όποιον την αντίκριζε, ήδη από τα 14 της.

 Τότε δηλαδή που αναγκάστηκε να φύγει από δυο θετές οικογένειες γιατί στην μια της την έπεσε ο πατριός της και στην άλλη οι δυο γιοί της οικογένειας.

Ενώ, λίγο αφού έκλεισε τα 16, αναγκάστηκε να παντρευτεί τον βαρετό γιο του γείτονα προκειμένου να έχει ένα μέρος να κοιμηθεί όταν η τελευταία θετή της οικογένεια θα μετακόμιζε, μερικές μέρες μετά, σε άλλη πολιτεία.

Ουσιαστικά η Norma Jean ήταν μια ανοιχτή πληγή, μια θλιμμένη χωριατοπούλα που ποτέ δεν ξεπέρασε την εικόνα της σχιζοφρενούς μητέρας της να την παραχώνει, όταν ήταν 8 χρονών, σε μια τσάντα και να την σέρνει κατά μήκους του σπιτιού της θετής οικογένειας που την φιλοξενούσε. Την ίδια μητέρα που, λίγο αργότερα, είδε κλαίγοντας να την παίρνουν σηκωτοί δυο υπάλληλοι ψυχιατρείου.
Όπως χαρακτηριστικά έχει πει η ίδια ΄Είμαι καλή, αλλά όχι άγγελος. Αμαρτάνω, αλλά δεν είμαι ο διάβολος. Είμαι απλά ένα μικρό κορίτσι σε ένα μεγάλο κόσμο που προσπαθεί να βρει κάποιον να την αγαπήσει’.
Και υπήρξε ένας τέτοιος άνθρωπος που όντως την αγάπησε. Ο θρύλος του baseball Joe Di Maggio με τον οποίο χώρισε επειδή δεν μπορούσε να αντέξει το θέαμα της νεαρής νύφης του να τραγουδάει κατά την διάρκεια του μήνα του μελιτός τους μπροστά σε 14.000 καψωμένους φαντάρους στην Κορέα.

Και , λίγο αργότερα, να μένει αμέτοχος ενώ ο σκηνοθέτης του Επτά χρόνια φαγούρα ζητούσε να κάνει λήψη μετά από λήψη με το λευκό της φόρεμα να ανεμίζει στον αέρα προς τέρψιν του συγκεντρωμένου πλήθους στην γωνία της Lexington Avenue και της 52ης λεωφόρου στην Νέα Υόρκη.

Όμως εκείνον πήρε τηλέφωνο η Marilyn να έρθει να την βγάλει από την ψυχιατρική κλινική που την έκλεισαν το 1961.Εκείνος κανόνισε την κηδεία της και συνέχισε, επί 20 χρόνια, να στέλνει μισή ντουζίνα κόκκινα τριαντάφυλλα στον τάφο της τρεις φορές την εβδομάδα. (σ.σ. Ο ίδιος τάφος δίπλα στον οποίο καπάρωσε θέση από το 1992 ο Hugh Hefner, θεωρώντας δικαίως ότι στην Monroe –που εμφάνισε γυμνή στο πρώτο τεύχος- οφείλει την επιτυχία του Playboy).

‘Ένα σοφό κορίτσι φιλάει αλλά δεν αγαπάει, ακούει αλλά δεν πιστεύει και φεύγει πριν της ζητήσουν να φύγει’
Όσον αφορά τις γυμνές φωτογραφήσεις της, αυτές ουσιαστικά ήταν τρεις. Η πρώτη που έκανε όταν ήταν άσημο μοντέλο για να πληρώσει το νοίκι της (και για την οποία πληρώθηκε μόλις 50$).

Μια ενδιάμεση παπαρατσική καθώς έβγαινε από την πισίνα (με σκοπό να ‘σβήσει την Elizabeth Taylor από τα εξώφυλλα’ και να φέρει δημοσιότητα για μια ταινία από την οποία τελικά απολύθηκε).

 Και η τελευταία, αυτή με τον Bert Stern για την Vogue (σ.σ. που έχει κοπιάρει από την Lindsay Lohan μέχρι την Τζούλια Αλεξανδράτου), λίγο πριν πεθάνει.

Με άλλα λόγια, ποτέ δεν έβγαλε ούτε ένα σεντς από το κορμί της όσο ζούσε. (Και, για όσους αναρωτιούνται, η sex tape που βγήκε στον πλειστηριασμό πριν από μερικούς μήνες έναντι $500.000 δεν ήταν αληθινή).

‘Θέλω να παίξω σοβαρούς ρόλους. Η καθηγήτρια υποκριτικής μου λέει στους πάντες πως έχω μια υπέροχη ψυχή, αλλά μέχρι τώρα κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να την δει΄.
Τέλος, υπάρχει μια ακόμη πιο άγνωστη και απροσδόκητη πλευρά της Monroe. Εκείνη της υπερασπίστριας των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, με την Ella Fitzegerald, χρόνια μετά το θάνατο της, να δηλώνει ‘ Της χρωστάω την καριέρα μου. Χωρίς να με ξέρει πήρε πρωσωπικά τον ιδιοκτήτη ενός δημοφιλούς club της εποχής που δεχόταν μόνο λευκούς καλλιτέχνες και του είπε ότι, αν με άφηνε να τραγουδήσω, θα ήταν στο πρώτο τραπέζι κάθε νύχτα. Όπως και έκανε. Δεν χρειάστηκε ποτέ ξανά να παίξω σε μικρό μαγαζί΄.

Κάτι που αποδεικνύει και η τελευταία δήλωσή της στην τελευταία συνέντευξη που έδωσε ποτέ ‘Είμαστε όλοι αδέλφια. Οι σταρς, οι εργάτες, οι μαύροι, οι Εβραίοι, οι Άραβες. Σε παρακαλώ μην με κάνεις να φαίνομαι γελοία. Τελείωσε την συνέντευξη γράφοντας τι πραγματικά πιστεύω΄.
Τώρα, αυτό, σου μοιάζει για δήλωση χαζοξανθιάς;

  http://www.oneman.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου