5


Translate

23 Μαρ 2018

Δεν ήμουν ούτε κατά, αλλά ούτε και υπέρ του θεσμού του γάμου Με ερωτεύτηκαν και ερωτεύτηκα. Είμαι γεμάτος άνθρωπος


Η οικονομική καταστροφή του πατέρα της ήταν μονόδρομος για την οικογένεια να έρθει στην Αθήνα, ενώ η μετανάστευσή του στον Παναμά την ωρίμασε σχετικά γρήγορα. Από την εποχή που χόρευε στο Ζυγό στη Πλάκα μέχρι σήμερα η Ελένη Φιλίνη βίωσε επιτυχίες, έρωτες και ανεπανάληπτες στιγμές, που τις μοιράζεται με το People, ενώ αποκαλύπτει για πρώτη φορά το λόγο που δεν έκανε ποτέ παιδιά.
Από τον Μαρίνο Βυθούλκα
Χρειάστηκαν περίπου δύο εβδομάδες στα τηλέφωνα ώστε να βρεθεί η βολική στιγμή για να συναντηθούμε. Το πρόγραμμά της ήταν ιδιαίτερα έντονο, καθώς μέχρι πρότινος εμφανιζόταν στην Αθηναία στο Κολωνάκι, αλλά και στο θέατρο Αλκμήνη, ενώ αυτή την περίοδο ετοιμάζει ένα CD με τραγούδια σπουδαίων συνθετών, όπως του Γιάννη Σπανού. Το ραντεβού μας δόθηκε σε ένα αγαπημένο της στέκι στα Άνω Πατήσια, κοντά στην περιοχή Κυπριάδου, τη γειτονιά που μετακόμισε με τους γονείς της όταν ήταν μόλις 5 ετών. «Από μικρό παιδί ήμουν δραστήρια. Δεν καθόμουν ποτέ» μου τονίζει, ενώ παράλληλα ξετυλίγουμε το κουβάρι της ζωής της.
«Οι γονείς μου δεν ήθελαν να ασχοληθώ με τον καλλιτεχνικό χώρο»
Τα πρώτα χρόνια τα περνάει στην Κόρινθο. Μοναχοπαίδι, έχει αδυναμία στη μητέρα της, η οποία είναι νοικοκυρά. Ο δε πατέρας επιχειρηματίας στο χώρο της εστίασης. Κάποια στιγμή, όμως, οι δουλειές του πέφτουν έξω με αποτέλεσμα να έρθουν στην Αθήνα. «Όταν ήμουν 5 ετών, έπαθε μια οικονομική καταστροφή, με αποτέλεσμα να τα μαζέψουμε και να έρθουμε στην Αθήνα. Ένιωσα αμέσως πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, διότι λίγο καιρό αφότου μετακομίσαμε ο πατέρας μου αναγκάστηκε να μεταναστεύσει στον Παναμά. Εκεί είχε ήδη δουλειές ο αδελφός του. Οπότε πήγε εκεί προκειμένου να ορθοποδήσει. Έλειψε για δεκαπέντε χρόνια περίπουκαι ερχόταν στην Ελλάδα κάθε δύο χρόνια. Μου έλειψε πολύ ο πατέρας μου» αποκαλύπτει στο People. Ούσα μοναχοκόρη και μοναχοπαίδι, η Ελένη βρίσκει καταφύγιο στην αγκαλιά της μητέρας της, που στέκεται μάνα και πατέρας. «Η μητέρα μου ήταν τα πάντα για μένα, ο στυλοβάτης μου, το πρότυπό μου. Είχα σπουδαία μάνα, η οποία ήταν πυξίδα για τη ζωή μου. Και ο πατέρας μου ήταν σπουδαίος. Απλώς δεν τον είχα κοντά μου στην παιδική και εφηβική ηλικία» λέει με συγκίνηση. Σε ηλικία 9 ετών ξεκινάει να ασχολείται με το χορό και το μπαλέτο. Ωστόσο ουδείς επικροτεί την έφεσή της στα καλλιτεχνικά, καθώς, όπως εξομολογείται η ίδια, οι γονείς της δεν ενθουσιάστηκαν με τη συγκεκριμένη ιδέα. «Δεν ήθελαν να ασχοληθώ με τον καλλιτεχνικό χώρο, καθώς πίστευαν πως τα πράγματα είναι σκληρά. Συν τοις άλλοις προερχόμουν από μια καθαρά πατριαρχική οικογένεια. Από την άλλη, η μητέρα μου καταλάβαινε ορισμένες ευαισθησίες μου και προσπαθούσε να με προστατέψει». Η αγάπη της, όμως, για τον κινηματογράφο και το θέατρο (πήγαινε συχνά με τη θεία της σε πολλές παραστάσεις, μιούζικαλ και επιθεωρήσεις της εποχής) είναι τόσο δυνατή που κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει από το όνειρό της: να γίνει χορεύτρια, ηθοποιός και τραγουδίστρια.

«Πάντα το θηλυκό θα το φλερτάρει ένας άντρας»
Πράγματι, μέσα από τα μαθήματα χορού τής προτείνουν έναν guest ρόλο σε μια σειρά που πρωταγωνιστεί ο ηθοποιός Χρήστος Νέγκας. Εκείνη μόλις 15 ετών, ύστερα από συγκατάθεση της μητέρας της, δέχεται με χαρά. «Ήταν πάντα δίπλα μου σε όλες τις δραστηριότητες». Εκτός από το συγκεκριμένο τηλεοπτικό πέρασμα, κάνει και ένα πολύ μικρό ρόλο στην ταινία Ο Θαυμαστός Κόσμος του Θανάση, με τον Θανάση Βέγγο, ενώ ξεκινάει να χορεύει και στο Ζυγό στην Πλάκα, όπου εμφανίζονται η Ελπίδα και η Βίκυ Μοσχολιού. «Εκείνη την εποχή έβλεπα τους ηθοποιούς και γενικότερα τους καλλιτέχνες με τεράστιο δέος, ενώ είχα πάντα μια συστολή και ένα σεβασμό απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους» συμπληρώνει. Ένα νέο και όμορφο κορίτσι όπως η Ελένη πώς το αντιμετώπισαν άραγε στο χώρο της νύχτας; «Ήταν όλοι ευγενέστατοι και κύριοι. Βέβαια, οφείλω να σου πω ότι σε όλες τις δουλειές πήγαινα μαζί με τη μητέρα μου, η οποία με περίμενε και γυρνούσαμε μαζί. Πάντα το θηλυκό θα το φλερτάρει ένας άντρας. Από εκεί και πέρα είναι καθαρά στο χαρακτήρα κάθε γυναίκας πώς θα αντιμετωπίσει οποιαδήποτε ενόχληση». Μόλις τελειώνει με το σχολείο, γράφεται κατευθείαν σε δραματική σχολή και παράλληλα εξακολουθεί να χορεύει. «Ήξερα πως ο χορός είχε ημερομηνία λήξης. Οπότε στο δεύτερο έτος της δραματικής σχολής και ύστερα από μια ακρόαση του Γιάννη Δαλιανίδη έπαιξα για έξι μήνες στην τηλεοπτική σειρά Λούνα Παρκ στην ΕΡΤ. Ήταν ουσιαστικά στο τελευταίο εξάμηνο της σειράς, που ολοκληρώθηκε το 1981. Από εκείνη την συμμετοχή με είδε ο Ντίνος Ηλιόπουλος και με πήρε μαζί του στις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη για όλο το χειμώνα. Έκτοτε δεν σταμάτησα ποτέ να εργάζομαι» περιγράφει στο People.
«Σήμερα έχουν ισοπεδωθεί τα πάντα και όλα γίνονται για το χρήμα»
Η καριέρα της μετρά σχεδόν σαράντα χρόνια, με πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό της. Μολονότι της το επισημαίνω, εκείνη δεν έχει καμία διάθεση να κομπάσει για όσα έχει καταφέρει μέχρι σήμερα. «Ο κόσμος με γνώρισε μέσα από το θέατρο, αλλά και από τις βιντεοταινίες που έκανα με πολλούς και εξαιρετικούς συνεργάτες, τον Δαλιανίδη, τον Καπώνη, τον Σκαλενάκη. Πολλοί κομπλεξικοί κατηγορούσαν τις βιντεοταινίες, λέγοντας πως ήταν δεύτερης διαλογής. Η δεκαετία, όμως, του ’80 ήταν από τις καλύτερες. Υπήρχε ένας ιδεαλισμός και ο κόσμος πίστευε σε κάτι καλύτερο. Σήμερα έχουν ισοπεδωθεί τα πάντα και γίνονται όλα για το χρήμα. Υπήρξα τυχερή, διότι στη συγκεκριμένη δεκαετία ήμουν ένα από τα δέκα πρόσωπα που “πουλούσαν” πολύ, οπότε την αγάπη του κόσμου την απόλαυσα. Τότε δεν υπήρχαν social media, αλλά δεχόμασταν τα γράμματα στο θέατρο με τις σακούλες». Ακόμα και στο φλερτ, οι άντρες είχαν μια διαφορετική προσέγγιση. Πιο ντόμπρα, εξηγεί. «Ο άντρας στα 80s ήταν καθαρόαιμο αρσενικό, ήξερε να φλερτάρει» τονίζει. Παρ’ όλα αυτά, δεν έτυχε ποτέ να κάνει δεσμό με θαυμαστή της. «Πάντα με αντιμετώπιζαν με σεβασμό» εξηγεί. Αφήνοντας για λίγο τις προσωπικές ερωτήσεις, στέκομαι σε μια πρόσφατη τηλεοπτική της συνέντευξη, όπου, μεταξύ άλλων, ύστερα από ερώτηση του δημοσιογράφου, αναφέρθηκε στον Γιώργο Αγγελόπουλο και τη συμμετοχή του στο Τατουάζ. «Το αν είσαι ταλέντο ή όχι θα το δείξει η πορεία σου. Μου κάνει εντύπωση που οι περισσότεροι τα έβαλαν με τον Ντάνο. Η άδεια του ηθοποιού καταργήθηκε απ’ όταν εγώ ήμουν στο δεύτερο έτος της δραματικής σχολής. Συνεπώς όλα αυτά τα χρόνια έχουν υπάρξει πολλοί που δοκιμάστηκαν χωρίς να είναι καν ηθοποιοί, απλά είχαν μέσο. Γιατί λοιπόν δεν είπαμε για αυτούς και ξαφνικά έπεσαν όλοι πάνω στον Αγγελόπουλο; Αν και δεν τον έχω δει να παίζει, όσες φορές τον παρακολούθησα στο Survivor μου ήταν πολύ συμπαθής. Από εκεί και πέρα δεν έπαιξε στο θέατρο, αλλά στην τηλεόραση. Στην Αμερική μπορεί να δουν έναν άνθρωπο στο δρόμο και, επειδή τους αρέσει η φάτσα του, να τον βάλουν να παίξει σε ταινία». Η δική της τελευταία τηλεοπτική συμμετοχή ήταν στο σίριαλ Κάτω Παρτάλι στο Mega το 2015. «Ποτέ μου δεν έκανα εκπτώσεις στα “θέλω” μου και στην αισθητική μου, αλλά σε κάποιες από τις δουλειές μου δεν πληρώθηκα ποτέ. Όπως στο Κάτω Παρτάλι, μια πολύ επιτυχημένη σειρά του Mega, δεν πληρώθηκα. Συμβαίνουν αυτά στη δουλειά μας. Ζούμε σε μια εποχή που υπάρχει μια γενικότερη παρακμή σε όλες τις αξίες. Η παρακμή δεν βρίσκεται μόνο στη δουλειά τη δική μου αλλά γύρω μας κι αυτό έχει ένα αντίκτυπο σε όλους τους χώρους».

«Κυνηγάω τις ώρες της μοναχικότητας»
Έχω απέναντί μου μια όμορφη Ταυρίνα με ωροσκόπο Τοξότη. Μια αεικίνητη γυναίκα, μια γυναίκα χορτασμένη, που μολονότι γνωρίζουμε πολλά για την επαγγελματική της ζωή, δεν καταφέραμε να μάθουμε έστω και λίγα για τα προσωπικά της. «Στη ζωή μου αγαπήθηκα και αγάπησα πάρα πολύ. Με ερωτεύτηκαν και ερωτεύτηκα. Είμαι γεμάτος άνθρωπος» αρκείται να πει. Έφτασε άραγε ποτέ κοντά στο γάμο; «Δεν ήμουν ούτε κατά, αλλά ούτε και υπέρ του θεσμού του γάμου. Ο γάμος θέλει μια ωριμότητα, σε αντίθεση με τον έρωτα που προϋποθέτει χημεία. Υπήρξε στιγμή που έφτασα πολύ κοντά στο γάμο. Έβλεπα όμως το μετά. Σαν μοναχοπαίδι αντιμετώπισα πολλές δυσκολίες και προβλήματα, που με έκαναν και ωρίμασα πιο γρήγορα. Έτσι λειτουργούσα και με τις σχέσεις μου. Ώριμα. Έβλεπα τα προβλήματα να έρχονται και δεν ήθελα με τίποτα να κάνω ένα παιδί και μετά να δημιουργηθούν θέματα. Το δύσκολο δεν είναι να αποκτήσεις ένα παιδί, αλλά να το μεγαλώσεις σωστά. Η μητέρα μου, που ήταν το πρότυπό μου, πάντα μου έλεγε πως αν αποφασίσω να κάνω παιδί, θα έπρεπε να με βάλω σε δεύτερη μοίρα. Και εγώ δεν ήμουν έτοιμη να μπω σε δεύτερη μοίρα. Επιπλέον δεν βρέθηκε μια ιδανική κατάσταση, που να υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες. Από την άλλη, ποτέ δεν μετάνιωσα για τις επιλογές μου. Είμαι ευτυχισμένη και καθημερινά αισθάνομαι μια ευλογία. Η μοναξιά είναι η καλύτερή μου φίλη. Και ξέρεις γιατί; Δεν περνάω πολύ χρόνο μόνη μου. Κυνηγάω τις ώρες τις μοναχικότητας».
.
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου