Translate

r

29 Απρ 2018

Σαρλίζ Θερόν: Και με εκείνον και με εκείνη

Απίστευτα σέξι, με θηλυκότητα που θα ζήλευε και η Μέριλιν, με ερμηνευτική δεινότητα αλλά και ρίσκα που... τύφλα νάχει ο Ντε Νίρο - Δεν διστάζει να είναι serial killer, πόρνη και λεσβία - Αυτή είναι η απίθανη Σερλίζ Θερόν
Η ταμπέλα που της κόλλησαν τα λέει όλα: The Sexiest Woman Alive. Το προσυπογράφω. Με χέρια και με πόδια. Ικανή για όλα. Αχόρταγη για όλους και όλες.
Με θηλυκότητα όσο καμία άλλη. Ακόμα και της Μέριλιν. Sorry, guys. Με μαγκιά που βάζει κάτω κάθε αρσενικό πλάσμα του Χόλιγουντ. Με ερμηνευτική πειθαρχία ιαπωνικής προελεύσεως. Και με ρίσκα τόσα που βγάζουν εκτός μάχης ακόμα και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο
Για τις ερμηνευτικές απαιτήσεις του ρόλου της, σε μια από τις τρεις τελευταίες ταινίες της που ακόμα δεν έχει εξέλθει στις οθόνες, κατάφερε να φορτώσει τον οργανισμό της με 23 κιλά!
ΣΚΗΝΗ 1η: SERIAL KILLER, ΠΟΡΝΗ ΚΑΙ ΛΕΣΒΙΑ
Σ’ αυτή την ιστορία με τίτλο «Tully» -το όνομα της δεύτερης, μετά την ίδια, ηρωίδας- η Σαρλίζ, το κατάλευκο, κατάξανθο, με γαλανά σαγηνευτικά μάτια, το καμάρι της Νότιας Αφρικής (Λευκών και Μαύρων) παραλίγο να βυθιστεί σε μόνιμη κατάθλιψη. Ο λόγος εντελώς οργανικός. Είναι ζήτημα βιολογίας. Γιατί, όπως η ίδια είπε, «άλλο πράγμα να είσαι 27 ετών και άλλο 43».
Η αναφορά στα 27 παραπέμπει στο «Monster» και στην περίπτωση, την εφιαλτική περίπτωση της Αϊλίν Γουόρνος. Ηταν η ερμηνεία που την έστειλε στην αγκαλιά του «θείου» Οσκαρ. Ηταν η στιγμή που γνώρισε τη σκηνοθέτιδα Πάτι Τζένκινς. Ηταν η εποχή που απόλαυσε τον λεσβιακό έρωτα. Και ήταν η αληθινή ιστορία μιας πόρνης


Η Αϊλίν, ανεξέλεγκτο πλάσμα με θεόρατες διαστάσεις, μια hooker του δρόμου που για μερικά ψωροδόλαρα και αφού προηγουμένως ψάρευε εποχούμενους πελάτες, στο τέλος κατέληγε στην αγοραία πεολειχία. Κάπως έτσι έβγαζε το ψωμί της. Ωσπου κάποια μοιραία νύχτα ένας νταής πελάτης όρμησε βίαια να τη χορτάσει. Κι εκείνη, με το μικρό πιστολάκι στο τσαντάκι, τον ξεκάνει και καταφέρνει να διαφύγει μέσα στο πυκνό σκοτάδι.
Κάπως έτσι προκύπτει εθισμός. Κάπως έτσι προκύπτει μίσος, αφόρητο μίσος, για τον ανδρικό πληθυσμό. Και κάπως έτσι η Αϊλίν αρχίζει να ξεκάνει κάθε πελάτη που, για κακή του τύχη, έπεφτε μπροστά της. Η διαδικασία των εκτελέσεων ήταν απλή. Εμπαινε στο αυτοκίνητο του υποψήφιου θύματός της, υποκρινόταν πως θα το «πάρει» στο στόμα και καθώς εκείνος περίμενε να εκτονωθεί, η Αϊλίν τον σκότωνε In Cold Blood!



monster
ΣΚΗΝΗ 2η: ΘΕΟΓΥΜΝΗ ΜΕ ΟΣΚΑΡ ΣΤΟ «PLAYBOY»
Και πριν εγκαταλείψει τον τόπο του εγκλήματος, πάντα φρόντιζε να ξαφρίζει το πορτοφόλι του θύματος. Οχι τόσο για την ίδια όσο για τη μικροσκοπική, τρυφερή, εύθραυστη ερωμένη της, τη Σέλμπι. Το μεγάλο, αθεράπευτο αίσθημά της. Τον μοναδικό έρωτάς της. Φυσικά στο τέλος κατέληξε στη φυλακή και από εκεί στην ηλεκτρική καρέκλα. Και έναν χρόνο μετά την εκτέλεσή της, αφού προηγουμένως είχε δημοσίως εκφραστεί πως δεν μετανιώνει για τίποτα, η Πάτι Τζένκινς προτείνει τον ρόλο στην Σαρλίζ Θερόν. Με την προϋπόθεση πως πάση θυσία πρέπει να φορτωθεί 15 κιλά και ταυτοχρόνως να μεταλλάξει τη μορφολογία των χαρακτηριστικών της.
Αγνώριστη η Σαρλίζ. Και ήταν λογικό. Γιατί μόνο εκ του περισσεύματος της ομορφιάς ένα τόσο καυτό θηλυκό πλάσμα μπορεί να αναμετρηθεί με το αντίθετό του. Με την τερατική ασχήμια μιας serial killer του δρόμου.
Από αυτή την κινηματογραφική ταυτοπροσωπία με το Monster Αϊλίν Γουόρνος τρία πράγματα προέκυψαν στο τεράστιο βιογραφικό της. Το πρώτο η εμπειρία μιας ερωτικής συνάντησης με την Πάτι Τζένκινς. Η οποία, παρεμπιπτόντως, λατρεύει τα «κορίτσια». Γεγονός, όπως ισχυρίζονται οι φαρμακόγλωσσες του Χόλιγουντ, πιστοποιήθηκε με τη δεύτερη κατάκτησή της, όταν πριν από δύο χρόνια σκηνοθέτησε τη «Wonder Woman», κατακτώντας ταυτόχρονα την Γκαλ Γκαντότ. Αυτό το θεσπέσιο θηλυκό από το Ισραήλ που κάνει θραύση σε κάθε γωνιά του αρσενικού κινηματογραφικού πλανήτη.
Το δεύτερο πράγμα που προέκυψε στη Σαρλίζ Θερόν ήταν το Οσκαρ. Αναμενόμενο. Αν και πολλοί, μα πάρα πολλοί, διατηρούσαν τι επιφυλάξεις τους, Με το επιχείρημα: «Ποια; Αυτή; Τι δουλειά έχει ένα μοντέλο με την υποκριτική;».
Και το τρίτο ήταν το «Playboy» και ο Χιου Χέφνερ. Γιατί η Σαρλίζ ήταν η δεύτερη, μετά την Κιμ Μπάσιντζερ, που κέρδισε Οσκαρ αφού προηγουμένως είχε φωτογραφηθεί εντελώς θεόγυμνη μπροστά στον φακό του «γεροπόρνου» Χιου!



oscar
ΣΚΗΝΗ 3η: ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ
Μετά από τόσα χρόνια απίστευτων, προσωπικών αλλά και κινηματογραφικών εμπειριών, έπρεπε για μια ακόμα φορά να υποστεί το μαρτύριο κάθε χήνας που την ταΐζουν φουά γκρα.
Ετσι, μεταξύ προσωπικής εξομολόγησης αλλά και στο πλαίσιο μιας υπόγειας γκρίζας διαφημιστικής καμπάνιας της ταινίας «Tully», η Σαρλίζ δεν άντεξε και δημοσίως το βάσανό της διατύπωσε βιωματικά: «Επρεπε να ξυπνάω τη νύχτα προκειμένου να καταναλώσω το διατροφολόγιο της υπερτροφίας. Να φάω κρύα μακαρόνια και μετά να ξαναπέσω για ύπνο. Το πρωινό μου ήταν μπέργκερ και δύο μιλκσέικ το ένα πίσω από το άλλο. Στην αρχή, τις πρώτες τρεις εβδομάδες, είχε πλάκα. Μετά έγινε μαρτύριο. Δεν πρέπει να έχω καταναλώσει ξανά τόσο ανθυγιεινό φαγητό και τέτοιες ποσότητες ζάχαρης στη ζωή μου. Να νιώσω ότι αισθανόταν εκείνη η υπέρβαρη και πολύ κουρασμένη μητέρα. Μάλιστα τα παιδιά μου είχαν μπερδευτεί που με έβλεπαν έτσι με παραπανίσια κιλά και με ρωτούσαν αν έχω μωρό στην κοιλιά μου. Τις πρώτες τρεις εβδομάδες που έτρωγα ανεξέλεγκτα ένιωθα σαν μικρό παιδί που τρώει παγωτά και γλυκίσματα. Η συνέχεια ήταν καταπιεστική. Σαν να είχα κάτι στον λαιμό μου».
Αυτή η απεριόριστη κατανάλωση ζάχαρης και η εμπλοκή της με τον συγκεκριμένο ρόλο ήταν το εισιτήριο που την έστειλε στην κατάθλιψη. «Ηθελα να μπω στο μυαλό της γυναίκας που υποδυόμουν. Να σκέφτομαι αυτό που θα σκεφτόταν εκείνη. Είναι άλλο να προσπαθείς να χάσεις αυτά τα κιλά στα 27 και άλλο στα 42 σου. Και στο «Monster» είχα πάρει επίσης πολλά κιλά. Μόνο που τότε έφυγαν από πάνω μου πολύ γρήγορα. Μάλιστα ο γιατρός μού είπε: Μην κάνεις έτσι, δεν πεθαίνεις κιόλας. Θα τα χάσεις. Ε, τα έχασα λοιπόν και επανήλθα στα φυσιολογικά μου»!



tully
ΣΚΗΝΗ 4η: ΜΠΑΛΑΡΙΝΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΚΤΟΝΟΣ
Η Σαρλίζ -λένε όσοι διαδίδουν και γράφουν τη μυθολογία του Χόλιγουντ- φέρει το στίγμα του καταραμένου. Και το στίγμα είναι ο πατέρας της. Και το στίγμα του πατέρα της ήταν ο βάναυσος, ο βίαιος, ο απρόβλεπτος και παρορμητικός χαρακτήρας του. Ενός άπιστου και μ@@@@δουλου. Αυτό το υποκείμενο, λοιπόν, ένα βράδυ, μετά από τρικούβερτο γλέντι, στην επιστροφή του ξέσπασε πάνω στη γυναίκα του. Το περιστατικό, όπως το έχει καταγράψει η Αστυνομία της περιοχής, εκεί κάπου έξω από το Γιοχάνεσμπουργκ, συνέβη ως εξής: Η γυναίκα του δεν άντεξε και προσπαθώντας να αμυνθεί άρπαξε όπλο και τον σκότωσε επιτόπου!
Το εξωφρενικό σ’ αυτή την ιστορία εγκλήματος, από αυτοάμυνα, ήταν ότι η συζυγοκτόνος δεν έμεινε έγκλειστη ούτε μία ημέρα στη φυλακή. Η εξήγηση, ισχυρίζονται οι ίδιοι κύκλοι της μυθολογίας, είναι ότι ο άνθρωπος που τράβηξε τη σκανδάλη δεν ήταν η σύζυγος αλλά η μικρή 15χρονη τότε Σαρλίζ. Γι’ αυτό τον λόγο, λένε, η μητέρα της δεν μπήκε στη φυλακή. Και μ’ αυτή την απαλλαγή και την επίσημη κάλυψη η αληθινή, ανήλικη, δολοφόνος, προστατεύθηκε από τον διασυρμό των media και των δικαστικών περιπετειών. Η μάνα φορτώθηκε τον φόνο, όμως η κόρη σκότωσε τον άθλιο πατέρα.
Κάπως έτσι εξηγείται η ακατανίκητη λατρεία της προς τη μητέρα της. Αλλωστε εκείνη ήταν που έσπρωξε τη Σαρλίζ, από τα παιδικά, τρυφερά χρόνια της, να εκπαιδευτεί για να γίνει μπαλαρίνα. Η μητέρα της ήταν που την έσπρωξε στο μόντελινγκ από την ηλικία των 14 ετών. Και η μητέρα της ήταν που αγόρασε δύο εισιτήρια για το Λος Αντζελες άνευ επιστροφής.
Τα επιχειρήματα που συνοδεύουν και υποστηρίζουν αυτή την εκδοχή συνοδεύονται από ένα ακόμα. Οπως η ίδια έχει δημοσίως εκφραστεί: «Love yes, Marriage no». Ερωτας ναι, γάμος όχι, ποτέ. Συμπληρώνοντας: «Children yes».
ΣΚΗΝΗ 5η: WHO IS FUCKING ME?
Αυτή η ατελείωτη και πειθαρχημένη θητεία στο μπαλέτο και μάλιστα στο κλασικό, με παραστάσεις όπως «Η λίμνη των κύκνων» και «Καρυοθραύστης». Αλλά και το μόντελινγκ και η πασαρέλα, εξασφάλισαν για την υποκριτική της διαδρομή υποστηρίγματα μοναδικά και θαυμαστά. Το κορίτσι από την πρώτη στιγμή στο Λος Αντζελες ήξερε, σχεδόν εκ γενετής, πώς να περπατήσει και πώς το σώμα της σε εξαιρετική κατάσταση να διατηρήσει.
Και επειδή ουδεμία προκατάληψη δεν έχει καρφωθεί στο μυαλό της και είναι ικανή για όλα, ποτέ δεν δίστασε να μετακινηθεί από τη σκληρή, αδυσώπητη, απαιτητική και δραματική υποκριτική, στην περιφορά διαφημιστικών σποτ όπως λόγου χάριν συμβαίνει με το άρωμα J’ adore του οίκου Dior. Με τη Σαρλίζ, έναντι δύο εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, να περιφέρεται στο μαγευτικό και ατμοσφαιρικό πουθενά αφήνοντας την τελευταία στιγμή να φύγει από πάνω της και το τελευταίο φύλλο συκής.
Και ταυτόχρονα με το άρωμα Dior, δύο και πλέον εκατομμύρια δολάρια ετησίως για τη διαφημιστική καμπάνια Raymond Weil των πανάκριβων ρολογιών.
Θυμάμαι μια σκηνή σε κάποιο Φεστιβάλ της Βενετίας το 2001. Ηταν η κομεντί του Γούντι Αλεν «Η κατάρα του πράσινου σκορπιού» με πρωταγωνίστριες την εκ δεξιών υστερική Ελεν Χαντ και ευωνύμων τη Σαρλίζ Θερόν. Ανάμεσα σε πέντε εκπροσώπους της «άθλιας» φυλής των δημοσιογράφων κι εγώ.
Οπου σε κάποια στιγμή και ενώ όλοι αυτοί οι «άθλιοι» προσπαθούσαν να εκμαιεύσουν κάτι από την ταραγμένη ερωτική ζωή της Σαρλίζ, εκείνη με παντελόνι τζιν σχισμένο επιμελώς και με λευκό φανελάκι κολλημένο στο χυμώδες κορμάκι της, πετάχτηκε και με φωνή σαν να λέει κάτι το απλό και το συνηθισμένο είπε: «You mean who is fucking me?». Και αμέσως, χωρίς δεύτερη κουβέντα, είπε το όνομα του εκλεκτού Πίτερ Τάουνσεντ. Ενός δευτεροκλασάτου ηθοποιού με τον οποίο είχε συνυπάρξει επί εννέα έτη.



dior
ΣΚΗΝΗ 6η: ΕΛΑ ΕΣΥ, ΦΥΓΕ ΕΣΥ
Μάλιστα σε τηλεμαραθώνιο για τα θύματα του σεισμού στην Αϊτή πριν από πολλά χρόνια είχε εμφανιστεί χωρίς το αγαπημένο της δαχτυλίδι. Το οποίο της είχε χαρίσει ο Τάουνσεντ, με την ίδια να λέει: «Μου το έδωσε ο Στιούαρτ ως σημάδι της δέσμευσής μας και δεν θα το βγάλω ποτέ από πάνω μου». Να όμως που το έβγαλε και συνέχισε.
Πάλι με δευτεροκλασάτο, να μην πω τριτοκλασάτο ηθοποιό ονόματι Ερικ Στόουνστριτ. Προφανώς η εξήγηση, αν και αυθαίρετη, πρέπει να είναι μία. Το στίγμα του πατέρα της. Δηλαδή η χαμηλή εκτίμηση προς το αρσενικό είδος. Και η περιφρόνηση προς τον γάμο.
Γι’ αυτό πιστεύει, όπως έχει πει, ότι «οι γυναίκες έχουν κατακτήσει τον κόσμο». Και γι’ αυτό καμαρώνει για τα σεξουαλικά και ακαταμάχητα προσόντα της λέγοντας «μ’ αρέσει που είμαι σέξι».
Από τις εξαιρέσεις στην κατηγορία των δευτεροκλασάτων ανδρών ο Σον Πεν. Εντελώς προσωρινός κι αυτός, Πατ κιούτ, τελειώσαμε. Ομως η ερμηνεία η πιο πειστική ήταν ότι αμφότεροι είναι χαρακτήρες δυναμικοί. Γύρισε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι. Αμ δεν είναι έτσι. Γιατί τα ετερόκλητα έλκονται ως συμπληρωματικά ο ένας του άλλου.
Μετά τον Σον Πεν καταφθάνει έτερος δευτεροκλασάτος, αυτή τη φορά παραγωγός, όχι ηθοποιός, με το όνομα Σεθ Μακ Φάρλαν. Πάει κι αυτός. Το ίδιο είχε συμβεί και με τον επίσης δευτεροκλασάτο Γκέιμπριελ Ομπρι. Ο οποίος υπήρξε σύντροφος της Χάλι Μπέρι και έχει μαζί της μία κόρη, τη Νάλα Αριέλα Ομπρι.
Ελα εσύ, φύγε εσύ. Το σπορ της «μαύρης χήρας». Ολους τους καταβροχθίζει. Ολους τους απορρίπτει.
Για του λόγου το αληθές η εξομολόγησή της σε μια από τις θρυλικές εκπομπές του Τζίμι Κίμελ, όπου είπε: «Είμαι πάντα πρόθυμη να δοκιμάσω το οτιδήποτε. Μια ζωή την έχουμε, γιατί όχι;».
Και με τα ναρκωτικά; Και με τη μαριχουάνα συντροφιά; «Γιατί όχι; Αλλωστε πάσχω από αϋπνίες. Το ίδιο και η μαμά μου. Παίρνουμε φαρμακευτική αγωγή αλλά τα αποτελέσματα ασήμαντα. Τότε της είπα: Ισως πρέπει να δοκιμάσουμε άλλη εναλλακτική, κάτι που θα μας βοηθήσει να κοιμηθούμε»!
Και τη βρήκε. Και καταπολέμησε την αϋπνία. Και εθίστηκε.



150617-teeman-theron-penn-tease_adgtwt
ΣΚΗΝΗ 7η: MAKING LOVE WITH SOFIA
Εθισμένη, λένε, και στις λεσβιακές αναζητήσεις. Ετσι, όταν το σενάριο της ταινίας «Atomic Blonde» απαιτούσε να σαγηνεύσει, να αποπλανήσει τη Σοφία Μπουτέλα, ένα μελαχρινό μανούλι από την Αλγερία, εκείνη πέταξε τη σκούφια της. Τόσο ψηλά, που οι διάφοροι του συνεργείου ισχυρίζονται ότι ανάμεσά τους «έγινε κανονικά».
Αλησμόνητη η σκηνή. Αλησμόνητο το γλωσσόφιλο. Αλησμόνητη η δήλωσή της: «Η αποπλάνησή της; Ηταν πολύ εύκολη. Αλλωστε το κορίτσι είναι πανέμορφο. Ολα ήταν απλά υπέροχα. Ηταν η μόνη ηθοποιός που κοιτάξαμε στην οντισιόν. Υπήρχε κάτι πάνω της τόσο αθώο και συνάμα ισχυρό που την έκανε ιδανική για την ταινία. Δεν μπορώ να φανταστώ καμία άλλη να το κάνει όπως η Σοφία».
Τι σημαίνει αυτό; Οτι στην οντισιόν τρελάθηκε με άφθονο οφθαλμόλουτρο. Οτι την είχε βάλει στο μάτι. Και ότι η Σοφία από την Αλγερία ήταν φτιαγμένη για εκείνη. Αλλά και η Σοφία μοιράζεται τις ίδιες σκέψεις και επιθυμίες με την Atomic Blonde: «Στην αρχή ήμουν πολύ νευρική, αλλά η Σαρλίζ το έκανε όλο αυτό πολύ πιο εύκολο. Με βοήθησε πολύ. Είναι καταπληκτική»!
Με απλά λόγια. Η Σαρλίζ Θερόν είναι το απόλυτο θηλυκό. Και όπως λένε στο Χόλιγουντ: The Sexiest Woman Alive!