Μας χωρίζουν πλέον 28 χρόνια από το ξεκίνημα εκείνης της δεκαετίας. Μιας δεκαετίας, που μπήκαν τα θεμέλια για μερικές από τις σημαντικότερες αλλαγές που γνώρισε η πρωτεύουσα, όσον αφορά τις υποδομές της.
Το 1992 έγινε η αρχή για τη κατασκευή
των νέων γραμμών (2 & 3) του Μετρό. Η Αθήνα θα αποκτούσε, επιτέλους,
ένα σύγχρονο και αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς. Ένα έργο πνοής, ίσως
το σημαντικότερο από όλα όσα έγιναν τα προηγούμενα χρόνια.
Σημαντική ήταν και η κατασκευή του
νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στα Σπάτα, με αποτέλεσμα η δεκαετία του ’90 να
αποτελέσει την αρχή του τέλους για το αεροδρόμιο στο Ελληνικό.
Βέβαια δεν πρέπει να παραλείψουμε τη κατασκευή της Αττικής Οδού, που ξεκίνησε το 1997.
1990: Η Πλατεία Ομονοίας στη γνωστή κυκλική μορφή της. Τελευταία
προσθήκη ο Δρομέας, του Κώστα Βαρότσου, που είχε τοποθετηθεί εκεί το
1988 επί δημαρχίας Μιλτιάδη Έβερτ. Αργότερα, το γυάλινο γλυπτό θα
μεταφερθεί σε νέα θέση, απέναντι από το Χίλτον, όπου στέκει ως σήμερα.
Αφορμή, οι εργασίες για τη κατασκευή του Μετρό. Στην περίοδο πριν τους
Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, η πλατεία θα αλλάξει μορφή, ενώ θα ισχύσουν
νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Το αποτέλεσμα ήταν (και είναι) σαφώς
υποδεέστερο. Η κυκλική πλατεία-κόμβος που αποτέλεσε το έμβλημα της
σύγχρονης Αθήνας κατά τη δεκαετία του ’60, πέρασε στην ιστορία και πλέον
ζει μόνο στις αναμνήσεις μας.
Ομόνοια 1992 (photo by Graham Elgin)
Περισσότερα κείμενα και φωτογραφίες με την παλαιά Αθήνα μπορείτε να βρείτε στο: Billy Files
http://athensvibe.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου