5


Translate

17 Ιουλ 2020

Το Ισραήλ μετατρέπει ισλαμικά τζαμιά 7 και 10 αιώνων.. σε ντισκοτέκ,καταστήματα ρούχων,συναγωγές,γκεϊ-μάγαζα,αχυρώνες

Σχόλιο Διόδοτου: Για να σε δούμε μωρή "κουλή" κι εσένα.. θα τολμούσες να κάνεις κάτι τέτοιο χωρίς την άδεια της θείας Μέρκελ και του Ταγίπ..; 
Το Κόκκινο Τζαμί στην πόλη Safed, που καταλήφθηκε το 1948, είναι ένα από τα πιο όμορφα και αρχαία τζαμιά στην Παλαιστίνη, και η σημερινή του κατάσταση αφηγείται την ιστορία των απαλλοτριωμένων τζαμιών της χώρας,
αντανακλώντας την Παλαιστινιακή Nakba σε όλες τις σημασίες της, από την εθνική κάθαρση έως την κλοπή ταυτότητας.
Αυτό το τζαμί Mamluk στην κορυφή των βουνών Safed έχει ήδη δει αρκετές παραβιάσεις της ιερότητάς του από το Nakba του 1948: μετατράπηκε αρχικά σε εβραϊκό θρησκευτικό σχολείο πριν μετατραπεί σε κέντρο για τα κόμματα Likud και Kadima και στη συνέχεια σε ένα κατάστημα ρούχων.
Πριν από λίγες ημέρες, μετατράπηκε από μια επιχείρηση που συνδέεται με το δήμο της Safed σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, ένα μπαρ και μια αίθουσα γάμου, όπως αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στις εγκαταστάσεις του Al-Quds Al-Arabi. Το όνομά του άλλαξε από "Το Κόκκινο Τζαμί" ("Al Masjid al-Ahmar") σε "The Red Bar" ("Al-Khan Al-Ahmar") προκειμένου να αποσπάσει την προσοχή από το γεγονός ότι ήταν ένας τόπος λατρείας, στην προκειμένη περίπτωση ένα τζαμί. Αυτό έρχεται σε μια στιγμή που οι νομικές διαδικασίες από τον ακτιβιστή Khair Tabari, Γραμματέα Ισλαμικής Ιδιοκτησίας (Waqf) του Tiberias και του Safed, με στόχο τη διάσωση του τζαμιού, συνεχίζονται εδώ και χρόνια. Το Κεντρικό Δικαστήριο της Ναζαρέτ εξετάζει αγωγή που άσκησε ο Khair Tabari για την εκκένωση του τζαμιού και την αποκατάσταση του ακινήτου. Ο Tabri έχει επισυνάψει στη νομική του διαδικασία έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το Waqf ήταν ιδιοκτήτης του τζαμιού, καθώς και εμπορικά φυλλάδια που περιέχουν την τιμή των εορτών, των γευμάτων και των κρασιών που προσφέρονται τώρα εκεί. Ο Ταμπάρι καλεί τους πολιτικούς και πολιτικούς παράγοντες να αυξήσουν το ενδιαφέρον και τη συνεργασία μαζί του, προκειμένου να σωθεί το ιστορικό τζαμί από βεβήλωση και παραβιάσεις.

Λε Σουλτάν Μπάιμπαρς
Είναι σαφές ότι η μαρμάρινη πλάκα στο μπροστινό μέρος του τζαμιού, η οποία ήταν μάρτυρας μιας σφαγής που διαπράχθηκε από τις συμμορίες Haganah κατά τη διάρκεια της Nakba, και η οποία περιελάμβανε τις λεπτομέρειες της κατασκευής του, κλάπηκε στη σειρά των επιθέσεων εναντίον του.

Εκφράζοντας την αποστροφή του, ο ακτιβιστής Khair Tabari είπε στον Al-Quds Al-Arabi ότι η πιο οδυνηρή σκηνή στο Safed ήταν το Κόκκινο Τζαμί, που χτίστηκε από τον Σουλτάνο Al-Zahir Baibars (1223-1277) κατά τη διάρκεια της εποχής Mamluk, και μετατράπηκε σε κρησφύγετο των τρανσεξουαλικών, χούλιγκαν και αλκοολικών. Τόνισε ότι αυτό το τζαμί, το οποίο πήρε το όνομά του από τις κόκκινες πέτρες του, χρησιμοποιείται για πολλούς σκοπούς, αλλά ότι είναι κλειστό για τους Μουσουλμάνους, που υποβάλλονται σε επιθέσεις από εποίκους μόλις το πλησιάσουν. Και θυμάται ότι το τζαμί διακρίνεται όχι μόνο από την αισθητική του και τα εκλεπτυσμένα έργα τέχνης των οποίων η είσοδος είναι διακοσμημένη, αλλά και ως μια σημαντική σχολή νομικών και ισλαμικών επιστημών στην εποχή Mamluk. Συνέχισε:
«Ζαλίστηκα όταν παρατήρησα τις επιπτώσεις του βανδαλισμού μέσα στο τζαμί, όπως αποδεικνύεται από τα απομεινάρια των αποσπασμάτων από το στίχο του Θρόνου που αφαιρέθηκαν από τον άμβωνα και αντικαταστάθηκαν από τις Δέκα Εντολές στα Εβραϊκά».
Ο ιστορικός και γιος της πόλης Safed, εξόριστος, Δρ Mustafa Abbasi, επιβεβαιώνει αυτές τις παρατηρήσεις, εξηγώντας ότι το τζαμί είναι σπάνιο στην ιστορική και αρχιτεκτονική του αξία. Χτίστηκε από τον Σουλτάνο αλ-Ζαχίρ Μπαμπάρς [ένας από τους νικητές των Σταυροφόρων του Λουδοβίκου Ix κατά τη διάρκεια της 7ης Σταυροφορίας, και ο πρώτος που νίκησε τους μογγόλικούς στρατούς στη Μάχη του Αΐν Τζαλούτ στη Γαλιλαία] μετά την κατοχή του Safed το 1266, και μια μαρμάρινη πλάκα που τοποθετήθηκε στην είσοδό του έδειξε ότι χτίστηκε το 1276.
Τζαμί Γιουνίσι
Η μοίρα αυτού του τζαμιού δεν είναι πολύ διαφορετική από τα άλλα τζαμιά στο Safed, καθώς το Τζαμί Yunisi έχει μετατραπεί από το δήμο safed, ο οποίος είναι αποκλειστικά εβραϊκός, σε γκαλερί τέχνης, και απαγορεύεται να προσευχηθούν εκεί. Αυτό το τζαμί χτίστηκε το 1901, και όλες οι αραβικές επιγραφές αφαιρέθηκαν από τους τοίχους του, με εξαίρεση μια μαρμάρινη πλάκα στην οποία είχαν χαραχτεί αυτοί οι στίχοι:
"Είναι ένα τζαμί όπου ο Θεός λατρεύεται, και του οποίου το φως λάμπει σαν αστέρια στο στερέωμα της δόξας. Όταν οι καρδιές των πιστών προσκυνούσαν εκεί, το φως ήταν πάντα δυνατό."
Αυτή είναι επίσης η περίπτωση του Τζαμιού των Σπηλαίων, που πήρε το όνομά του από το παρακείμενο σπήλαιο του Προφήτη Ιακώβ (το «σπίτι της θλίψης» στο οποίο αποσύρθηκε μετά την απώλεια του γιου του Ιωσήφ), οι πέτρες του οποίου -τζαμιού- θα μπορούσαν σχεδόν να ακουστούν θρηνώντας ότι έχουν μετατραπεί σε συναγωγή. Αυτό ισχύει επίσης για το Τζαμί Των Κοριτσιών Χαμίντ, το οποίο χρησιμεύει ως κέντρο για τους Ούγγρους Εβραίους. Αλλά η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη για το εγκαταλειμμένο Τζαμί Al-Sawawin, το Τζαμί Jawqandari, το οποίο κατεδαφίστηκε πριν από δέκα χρόνια, ή το Κατεστραμμένο Τζαμί Al-Joura, του οποίου το μόνο ορατό απομεινάρι είναι ο μιναρές, του οποίου η χάλκινη ημισέληνος στην κορυφή του είχε κλαπεί πριν από χρόνια. Ήταν επίσης γνωστό ως τζαμί "Sheikh Issa" ή "Al-Swiqa": ήταν το τζαμί της οικογένειας του Προέδρου της Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς, και υποβλήθηκε σε επικίνδυνες ανασκαφές στη βάση του μιναρέ του.
Αμέσως μετά την είσοδό του στην πόλη Safed, ο επισκέπτης παρατηρεί πολλά εγκαταλελειμμένα αραβικά σπίτια ή να κατοικούνται από Εβραίους εποίκους, και τα τζαμιά της, τα οποία έχουν μετατραπεί σε στάβλους, μπαρ ή συναγωγές, ενώ μουσουλμανικά νεκροταφεία μετατράπηκαν σε βοσκοτόπια για αγελάδες.
Το Ανοιξιάτικο Τζαμί
Στη δυτική είσοδο της πόλης Safed. Το ισόγειο έχει γίνει ένας αχυρώνας, ενώ ο επάνω όροφος του έχει γίνει αποθήκη. Το παρακείμενο Νεκροταφείο έχει γίνει βοσκότοπος για άλογα και αγελάδες.
 [επιλεκτική μετάφραση: Διόδοτος] 
πηγη diodotos-k-t

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου